Overslag Terminal Bergambacht

Ontwikkeling / Toekomst

Elektrificatie
OTB denkt graag mee in het verder optimaliseren in de keten. Dit kan door middel van verduurzamen in het transport. Voorbeelden hiervan zijn batterijwisselsystemen of laadvoorzieningen voor trucks.

Container
De kraan maakt containeroverslag via binnenvaart mogelijk. Met een hoog frequente lijn vaart verbinding zijn de terminals in Rotterdam optimaal bereikbaar.

Projectlading
Lading verplaatsen via het water kent minder beperkingen als over de weg. Door de centrale ligging en capaciteit van de kraan is het bij OTB mogelijk zware, grootte of gevoelige lading via onze kade in schepen te plaatsen.

Bulk
De kraan is flexibel inzetbaar en kan naast containers en projectlading ook een grotere categorie bulkgoederen verwerken. Naast kadeoverslag is het ook mogelijk boord-boord uit te voeren. Bulkgoederen kunnen deels opgeslagen en deels in schepen terug geladen worden.

Haven
Rijkswaterstaat realiseert momenteel de overnachtingshaven beneden lek. Met de realisatie van de overnachtingshaven ontstaat ook de bereikbaarheid voor zeewaardige schepen aan de kade van OTB. Shortsea of coaster schepen zijn vanaf 2022 bereikbaar aan onze nieuwe kade.

In samenwerking met gemeente Krimpenerwaard en port of Rotterdam ontwikkelt OTB een zeewaardige aan en afmeer mogelijkheid voor deze schepen de ISPS faciliteit.

ISPS - De International Ship & Port facility Security (ISPS) Code is een internationaal voorschrift dat verplicht tot maatregelen voor het beveiligen van schepen en havenvoorzieningen. In het havengebied zijn er regels voor beveiliging in de haven van toepassing. Deze regels zijn vastgelegd door de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) in de International Ship & Port facility Security (ISPS) Code. Op onze kade treedt de Harbourmaster op als Port Security Officer (PSO).

Leerplek
Wij hebben een SBB Erkenning, en zijn een erkend leerbedrijf. Wij hebben diverse stagemogelijkheden in de transport en logistiek.

 

ontwikkeling-4.jpg (163.2 K)ontwikkeling-5.jpg (164.3 K)ontwikkeling-6.jpg (187.6 K)ontwikkelingen90.jpg (62.3 K)